photo | notes | from

Eurosonic/Noorderslag 2004
Eurosonic/Noorderslag 2005
Eurosonic/Noorderslag 2006


KEI-krant

U wilt hier een link?




gronical.nl fotoweblog

. . Goi dag op Gronical, ofwel moi! . .
Op alle items op deze site berust auteursrecht (c) '03 Mail Gronical

17.4.04

Katten op de raad



Dit is Butz, of Gunther, of Purliz, de bijna verhuizende kat die zijn laatste week op de Hoendiepflat bij Gronical logeert. Dit even voor 't plaatje, niet voor de boodschap. Die is namelijk dat D66-raadslid Thomas van Dalen in een verbijsterende vlaag van bestuurlijke vernieuwing zijn huisdier heeft ingezet in de digitale strijd om de gunst van de kiezer. Pljoeskin (zo heet 't beest, vermoedelijk zo genoemd na een bezoek van raadsleden aan zustergemeente Moermansk, daar schijnt nogal 't een en ander te zijn voorgevallen) verschaft het nieuwste webloggende raadslid een handig alter-ego: een eigenzinnige individualist, die toch stiekem een beetje opgevoed is door zijn baasje.

Poes vindt het namelijk 'lekker belangrijk' dat de koningin op bezoek komt (ga eens met de VVV miauwen) en het fan-zijn van Tom Poes verschafte hem een alibi om zijn baasje aan te zetten tot het tot in den treure steunen van het Stripmuseum (waarvoor dank!). Met zijn vlotte pen zal Pljoeskin het nog ver gaan schoppen in onze 'audience democracy' (Bernard Manin). Leest u -onder het motto 'beter goed gejat dan slecht bedacht'- even mee:

Als kat van D66-raadslid Thomas van Dalen ben ik de enige democraat in huis; zolang ik mijn zin krijg, mag iedereen van mij z'n gang gaan. Mijn huisgenoot weigert zijn prille gedachten en plannetjes met u te delen. Maar zelf geef ik graag mijn mening over alles wat los en vast zit. Een kat van de straat weet waar het in Groningen om draait. Op mijn weblog bespreek ik belangrijke stedelijke ontwikkelingen. Want ik zeg wat ik denk en ik denk wat ik zeg!

Niets populistisch is deze kat vreemd, zoals u ziet. Daar houdt Gronical wel van. U ook? Klik dan met uw pootje op deze link

geplaatst door Jan-Willem 16:04

 Link |
___________________________
Archief Home