photo | notes | from

Eurosonic/Noorderslag 2004
Eurosonic/Noorderslag 2005
Eurosonic/Noorderslag 2006


KEI-krant

U wilt hier een link?




gronical.nl fotoweblog

. . Goi dag op Gronical, ofwel moi! . .
Op alle items op deze site berust auteursrecht (c) '03 Mail Gronical

18.1.04

Dimanche sans intolerance



Voordat NOVA weer met een schokkende reportage komt over wat er in de moskeeen van dit land zoal geroepen wordt tijdens de dienst, stel ik hardop de vraag hoeveel schokkende intolerantie er op zondag niet wordt verkondigd in de veel talrijkere en veel lelijkere Gereformeerde Kerken in Nederland. Uit onderzoek van de Katholieke Universiteit Nijmegen, die we sinds kort Radbouduniversiteit moeten noemen maar dat doen we lekker niet, bleek afgelopen week dat in overwegend gereformeerde dorpen in de Tweede Wereldoorlog relatief meer Joden zijn opgepakt door de Duitse bezetter dan in katholieke dorpen. Nu betreft het natuurlijk katholiek onderzoek, maar het is niet voor het eerst dat 'achter de ellebogen' en gereformeerd in een enkele gedachten door het hoofd schoten bij velen. Daarom op deze zondag, die op Gronical in het teken staat van de anti-intolerantie, twee coupletten uit een liedje van Doe Maar, getiteld Rumah Saya. Die band had al heel lang geleden door hoe het zit.

Geen berg aan de horizon
in dit land waar ik ben geboren
geen berg aan de horizon
alleen ivoren torens
Rumah Saya.

[...]

En dan verlang ik naar een ander huis
in het land van mijn vader
maar ook daar zal ik een vreemde zijn
in het land van mijn vader
Rumah Saya

geplaatst door Jan-Willem 20:01

 Link |
___________________________
Archief Home